Indonesië, here we come! - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Marloes - WaarBenJij.nu Indonesië, here we come! - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Marloes - WaarBenJij.nu

Indonesië, here we come!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Mei 2014 | Indonesië, Manado

Donderdag 1 mei, eindelijk was het zover, op naar Indonesië! Na het inchecken op Schiphol, de douane, koffers inleveren en nog even op de foto was het echt tijd om te gaan. Samen met Sophie en Lidwine werden we groots uitgezwaaid door familie en vrienden. Toen ik het vliegtuig instapte, besefte ik pas dat we écht gaan. Het was een groot en mooi vliegtuig met prima eten. Ik voelde me net de koningin! Ook had iedereen een eigen televisie, waarmee je o.a. films kon kijken, muziek luisteren en reisinformatie kon zien. Het vliegtuig zat helemaal niet vol, waardoor we toen we hebben liggen slapen, lekker twee stoelen tot onze beschikking hadden, ideaal!

Na zo’n 6 uur vliegen, een lunch en sandwich kwamen we aan op Abu Dhabi, waar het vliegtuig een tussenstop maakte. Hier stapten best wel veel mensen in, waardoor we helaas één stoel p.p. tot onze beschikking hadden! ;) Na weinig slapen, maar met een heerlijk ontbijtje achter de kiezen kwamen we na zo’n 7 ½ uur aan op Jakarta.
Na zolang alleen te hebben gezeten en geen frisse lucht te hebben gehad, was het heerlijk, dat we het vliegtuig uit mochten, eindelijk! Het begon al meteen goed bij de eerste stappen op Indonesisch grondgebied; het eerste toiletbezoek. Je zult nu vast wel denken van, wat is hier nou zo leuk of speciaal aan. Nou, ik wilde het toilet doorspoelen, en er zaten twee hendels; en ja, je raadt het goed, ik had de verkeerde hendel naar beneden gedaan, waardoor het toilet niet doorspoelde, maar er juist een waterstraal werd afgeschoten, waardoor alles nat was (inclusief mijn broek …) Na veel gelach en een opfrisbeurt begon onze 6 uur durende wachttijd op het vliegveld. Met WIFI, zittend op stoeltjes, winkeltjes kijken, mensen kijken, lezen en af en toe een dutje kwamen we de tijd prima door.
Toen was het eindelijk tijd voor de laatste vlucht naar de eindbestemming Manado. Alle drie lagen we voor pampus en hebben het opstijgen niet bewust meegemaakt. We werden wakker gemaakt of we nog avondeten wilde. Na een klein beetje gegeten te hebben, sliepen we heerlijk verder totdat we begonnen met dalen. En ja hoor om 23.00 uur stapte we op Manado uit en onze koffers waren er ook zo. Na een kwartiertje wachten en vele taxichauffeurs later die vroegen of wij een taxi wilden. We voelden ons echt bekeken en net een kermisattractie, zoveel aandacht kregen we! Maar na een kwartiertje kwam onze taxi, pater Jan. Het verblijf/school lag een kwartiertje rijden vanaf het vliegveld. Zo kregen we al de eerste indrukken van de vele winkeltjes, straatjes en taxibusjes. Eenmaal aangekomen hebben we wat gedronken, kennisgemaakt te hebben met Jan en een andere Indonesische vrouw en een korte rondleiding te hebben gehad, hebben we vrijsnel daarna hebben ons bedje opgezocht. We liggen met z’n drieën op één kamer, erg gezellig! De andere kamer is de rommel/kleding kamer, waar al onze spullen liggen. Met airco op de kamer is het prima hier uit te houden.

Vanmorgen werden we pas rond 13.00 uur wakker en hebben we de rest van de dag lekker rustig aan gedaan. Na een verlaat ontbijt/lunch zijn we de stad in gegaan opzoek naar een supermarkt. Helaas faalde dit en zijn we teruggegaan. Ondertussen hadden we het ook erg warm, waardoor we lekker op ons kamertje zijn teruggetrokken en lekker hebben geluierd en rustig aan hebben gedaan. Ik heb ook mijn koffer uitgepakt en alles geordend in de kast. Rond half 7 kregen we toch wel trek en hebben we bij Jan even nagevraagd waar je lekker kon eten en zijn daarheen gelopen. Toen kwamen we ook de supermarkt tegen, waar we meteen boodschappen hebben gedaan. En ja hoor, we stonden bij de kassa en we hadden te weinig geld bij ons. Dus samen met Lidwine terug naar ons verblijf en weer terug om alles te kunnen betalen. Daarna hebben we gegeten bij ‘Noodle House.’ Alle drie hadden we iets anders besteld en zo het eten gedeeld. De loempia’s van Lidwine waren het aller lekkerst! ;)

Het is nu 23.00 uur ’s avonds, we blijven nog even op en gaan dan lekker slapen!

Groetjes Marloes.

• 03 Mei 2014 - 20:05

Hilde:

Wat leuk om dit te lezen! ;D Zo te zien geniet je!
    Groetjes aan Sophie en Lidwine!

xxxx

• 04 Mei 2014 - 12:15

Laura:

Superleuk dat er al een verslag is! Echt gaaf om zo mee te krijgen wat jullie allemaal beleven :)